Posted in POLSKI, Praktyczny przewodnik

Komponowanie posiłków

Przerost Candidy zmienia potrzeby i możliwości trawienia danego organizmu. Dlatego przy komponowaniu posiłków trzeba pamiętać o czterech kryteriach:
– jego pH, które jest sumą pH składników
– zawartości witamin B
– zawartości innych składników odżywczych
– łatwości trawienia.

1. Posiłek, który będzie miał silnie alkaliczne pH (na przykład koktajl owocowo-warzywny) będzie intensywnie pobudzał Candidę do produkowania toksyn, dzięki czemu zostaną zmarnowane wszystkie inne jego dobre właściwości – czyli ogrom substancji odżywczych, witamin B i łatwość trawienia – ponieważ zostaną one zużyte jedynie do częściowej neutralizacji tych toksyn, których reszta zatruje organizm. Czyli 1:0 dla Candidy.

Jeżeli posiłek będzie miał silnie kwaśne pH – jak na przykład stek z chlebem, do jego strawienia organizm będzie potrzebował witamin B, których nie ma ani w posiłku, ani w zapasie, więc posiłek stanie się ciężkostrawny – ucierpią inne procesy w organizmie, skąd zostaną zabrane potrzebne substancje; niedotrawione resztki mogą powodować alergie i nietolerancje, z powodu zakwaszenia powstaną lub nasilą się stany zapalne. Czyli znowu 1:0 dla Candidy.

Ale jeśli spróbujemy skomponować posiłek o pH zbliżonym do neutralnego, czyli połączymy warzywa z mięsem, nie obudzimy mechanizmów obronnych Candidy, a jednocześnie dostarczymy witamin, które są potrzebne do jego strawienia. Jeśli jeszcze zadbamy, żeby mięso było łatwostrawne (zmielone, indycze), i posiłek zawierał nieco węglowodanów (kasza, płatki owsiane), to otrzymamy posiłek, który nas wspaniale odżywia nie prowokując Candidy (patrz przepis na kotlety mielone z burakami). Czyli 1:0 dla nas 🙂

2. Witaminy B są kluczowe do odzyskania zdrowia, zatem warto skupić się na produktach, które zawierają ich najwięcej. Dlatego nie używamy ryżu białego, a pełnoziarnisty, czarny czy czerwony, nie opieramy diety na chlebie i unikamy wszystkiego, co nadmiernie zużywa te witaminy: oczyszczonej mąki i wysoko przetworzonych produktów, cukru, alkoholu i kawy. Słowem na ile to możliwe, używamy produktów naturalnych. Tam, gdzie nam się to nie udaje, albo przeważają produkty kwasotwórcze, stosujemy suplementację (jak w przepisie na prawie-pizzę). 

3. Sama suplementacja nie zastąpi różnorodnej diety, bo witaminy B są tylko „furtką”, przez którą przechodzą inne witaminy i pierwiastki równie niezbędne dla funkcjonowania organizmu. Jeśli nie będzie ich w pożywieniu, organizm nie będzie funkcjonował prawidłowo. Dlatego ważna jest różnorodność, używanie jak największej ilości produktów, nie zaś jedzenie w kółko paru rzeczy, które znamy i które łatwo nam przyrządzić.

4. Żeby posiłek nas odżywił, organizm musi go dobrze strawić. Dlatego unikamy surowych warzyw czy smażonego mięsa w kawałku, a wybieramy posiłki ciepłe i rozdrobnione. Dlatego też używamy enzymów trawiennych, żeby wesprzeć odżywianie organizmu i dać mu broń do pokonania Candidy.

Pamiętajmy, że ważne jest nie tylko co jemy, ale jak jemy. Jajecznica może być równie dobrze posiłkiem mocno obciążającym organizm z przerostem Candidy, jak i odżywczym. Pierwszy przypadek następuje kiedy jest mocno ścięta, usmażona na dużej ilości tłuszczu, np. smalcu, podana z pieczywem (kwasotwórcza, ciężkostrawna, z niedoborem witamin B i innych substancji odżywczych). Drugi – kiedy będzie tylko lekko ścięta na małej ilości masła klarowanego, z podduszoną cebulą i pomidorami, posypaną odrobiną szczypiorku, z dodatkiem wafli ryżowych (posiłek neutralny, lekkostrawny, odżywczy).

 

Advertisements

Author:

I like to know WHY. It makes me a conscious creator of my life. Lubię rozumieć DLACZEGO. To sprawia, że mogę mieć wpływ na własne życie.

One thought on “Komponowanie posiłków

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s