Posted in inne, POLSKI, Przepisy

Suszony jarmuż

Jarmuż to odmiana kapusty o bogatych właściwościach odżywczych – zawiera białko, błonnik, sporo witamin, pierwiastków oraz przeciwutleniaczy. Surowy jest skarbnicą zdrowia dla osób zdrowych, ale z wielu przyczyn może być źle tolerowany przez osoby z przerostem Candidy. Co nie znaczy, że trzeba z niego zrezygnować, bo np. bezcenne witaminy A i K są odporne na wysoką temperaturę i mogą bezpiecznie wzbogacić dietę.

Pierwszy pomysł na jarmuż to chipsy: wystarczy go umyć, odkroić twarde łodyżki, porwać na kawałki i rozłożyć na blasze na papierze do pieczenia, a następnie doprawić (ja używam soli i chili) i wysuszyć w piekarniku – w 150 stopniach C na termoobiegu przez kilka, kilkanaście minut – aż będzie suchy – ale nie przypalony, bo wtedy robi się gorzki.

IMG_0886
Nie używam do chipsów oliwy, bo jak chipsy nie mają wzięcia, to można je skruszyć w dłoni i wsypać do słoika, a potem używać jako uniwersalnej przyprawy. U mnie często zastępuje pietruszkę w zupach.

jedzenie

Advertisements

Author:

I like to know WHY. It makes me a conscious creator of my life. Lubię rozumieć DLACZEGO. To sprawia, że mogę mieć wpływ na własne życie.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s